پیش از نوروز ، به مرکز خریدی رفته بودم. به طور اتفاقی خانمی را دیدم که چند سال قبل با حرفها و رفتارش قلبم را بسیار آزرده بود و البته چند بار بابت رفتار ناپسندش با او صحبت کرده بودم اما چه فایده که حرفهای من برای او نمونه ضرب المثل" نرود میخ آهنین در سنگ" بود. با اینکه طی این سالها، کلاً او و سخنان و رفتارش را فراموش کرده بودم و اکنون هم هیچکدام از حرفها و رفتارش را به یاد ندارم،اما ظاهراً قلبم مثل ذهنم نبود که فراموش کرده باشد، چون با دیدن او حس بدی پیدا کردم، شنیدن صدایش که با افراد همراهش صحبت می کرد برایم آزاردهنده بود. نمی خواستم حتّی نگاهش کنم، به سرعت صورتم را برگردانم که دوباره نبینمش و البته این کار به طور غیرارادی رخ داد. یعنی هنوز قلباً نتوانستم او را ببخشم که اینگونه رفتار کردم؟ خدایا توان گذشت و بخشش را به قلبم عطا کن و اگر من هم، ناخواسته و نادانسته کسی را با حرفی و یا رفتاری آزرده ام ، قلبش را به بخشش نورانی گردان.
۴۳۰...ما را در سایت ۴۳۰ دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 115